„ჟამთააღმწერლის“ მესამე ეროვნული სამეცნიერო კონფერენცია

სამეცნიერო კონფერენციები ყოველთვის იზიდავდა კვლევით დაინტერესებულ სტუდენტებს, მით უფრო მაგისტრატურისა  და დოქტორანტურის საფეხურის სტუდენტებს, რომლებსაც პროფესიული განვითარების გზაზე, სწავლასთან ერთად კვლევისთვის მნიშვნელოვანი უნარ-ჩვევები უნდა ჩამოუყალიბდეთ. მეცნიერული  კვლევის, ნაშრომის დაწერისა და მისი პრე­ზენ­ტა­ციის უნარები  დოქტო­რან­ტურის, მაგისტრანტურისა და ბაკალავრიატის სტუდენტებმა  სა­კვა­ლი­ფიკაციო ნაშრომის დაწერამდე უნდა  შეითვისონ.  სამეცნიერო საზოგადოებისა და პრო­ფე­სი­ული აუდი­ტო­რიის წინაშე განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია  პრე­ზენტაციის დროს სა­კუ­თარი კვლევის სანდოობის დაცვა, რასაც სტუდენტურ ასაკში ეყრება საფუძველი.

სოხუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტში მესამე წელია  დოქტორანტთა, მაგისტრანტთა და სტუ­დე­ნტთა ეროვნული სამეცნიერო კონფერენცია „ჟამთააღმწერელი“ იმართება. მიმდინარე წელს კონფერენცია 12 – 16 ივნისს  განათლების ფაკულტეტის ინიციატივით ჩატარებული  ერო­ვ­ნული  სამეცნიერო კონფერენციების კვირეულში გაიმართა. სტუდენტთა ფორუმი აკადემიური პერსონალისა და მას­წავ­ლე­ბე­ლ­თა  ეროვნულ სამეც­ნი­ე­რო კონფერენციასთან ერთად 2017 წლის 12 ივნისს უნივერსიტეტის სა­აქტო და­რბაზში გაიხსნა, თუმცა სექციური მუშაობა  14 და 15 ივნისს  გაგრძელდა.  ორი დღის მანძილზე დოქტორანტურის, მაგისტრატურისა  და ბაკა­ლავ­რი­ატის სტუდენტები სამ სხვადასხვა სექციაში მუშაობდნენ. ისტორიის სექცია, ეროვნული უმ­ცი­რე­სობები საქართველოში: განათლების, კულტურისა და ტრადიციების სექცია, თანამედროვე განათლების პარადიგმების სექცია. სექციებს ხელმძღვანელობდნენ და სტუდენტთა ფორუმის მუშაობაში მო­ნა­წი­ლეობდნენ პროფესორები: ზურაბ პაპასქირი, გიორგი ანთელავა, ლია ახა­ლა­ძე,  კახა კვა­შილავა, ომარ არდაშელია, ჯამბულ ანჩაბაძე, ჯემალ ჯინჯიხაძე, იზოლდა ბუხულეიშვილი, თამარ ჯავა­ხიშ­ვი­ლი, რუსუდან ფიფია, ლევან ჯინჯიხაძე, თამარ შინჯიაშვილი, ბროლისა წულაია, გულნაზ ხუხუა, ლალი ახალაძე, მაია გელანტია  და სხვები. სოხუმის სახე­ლ­მ­წიფო უნივერსიტეტის სტუდენტებთან ერთად კო­ნ­ფე­რე­ნ­ციის მუშაობაში მონაწილეობდა ივ. ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნი­ვერ­სი­ტეტისა და  საქართველოს სა­პატ­რი­არქოს წმ. ანდრია პირველ­წო­დე­ბუ­ლის ქართული უნი­ვე­რ­­სიტეტის სტუდენტები.

სტუდენტთა ეროვნული სამეცნიერო კონფერენციის მონაწილეთა სერტიფიკატებით დაჯი­ლ­დო­ვება 2017 წლის 16 ივნისს  საზეიმო ვითარებაში გაიმართა. ევროკავშირის პროექტის  - DARE - Developing programs for Access of disadvantaged groups ofpeople and Regions to higher Education -  ფარგლებში დამუშავებული  თემის წარმატებული პრეზენტაციისათვის დაჯი­ლ­დო­ვ­დნენ: მარიამ  კვარაცხელია, ომარ ძაძამია, სამირა პირგასიმოვა,  სალომე მწარიაშვილი, ნა­თია დარსალია, ლამან  ადიგოზალოვა, ირინა რამაზანოვა, ია ზურაბაშვილი, ნინო ელბაქიძე,  ლამზირა ჭურჭელაური, დოდო მანჯგალაძე, თამარ ღვინჯილია, ხატია შანიძე, ქეთევან ქუ­შა­შ­ვი­ლი.

ისტორიისა და კულტურის  კვლევების მიმართულებით საინტერესო თემების წარდგენისთვის სრტიფიკატები გადაეცათ დოქტორანტურის, მაგისტრატურისა და ბაკალავრიატის საფეხურის შემდეგ სტუდენტებს: მამუკა ნაცვალაძეს,  რუსუდან  თოდუას, გიორგი ჩუბინიძეს,  გიორგი ბუბაშვილს,   ომარ ძაძამიას, ნანა ბატიაშვილს, გიორგი კაციას,  ხატია ჯალაღონიას, გიორგი წიკლაურს, გოჩა ემრაშვილს; განათლების მიმართულებით საინტერესო პრეზენტაციებისთვის დაჯილდოვდნენ:  მარო ადამია, ნათია  ბოკუჩავა, მარიამ მათიაშვილი, ეკა წკრიალაშვილი, ელე­ნე მაჩალაძე, ხა­ტია ხულელიძე, ცირა შავაძე, ხა­ტია გოცაძე, ლონდა ჭკუასელი, თიკო პაპასკირი, ანა ქის­ტაუ­რი, თამარ ზარანდია,   მარია ყავ­რე­ლი­შვილი,  მარიამ ბრეგვაძე,  ელეო­ნო­რა წულაია,  სა­ლო­მე  მამალაძე, რიტა გამგებელი,  ირინა მაჩიტიძე,  ნათია იოსავა, სალომე მირცხულავა. დაჯილდოვებულ სტუდენტებს საჩუქრად გადაეცათ ევროკომისიის საერთაშორისო პროექტის  DOIT -ის ფარგლებში გამოქვეყნებული  წიგნები, ასევე სხვა საჩუქრები.

იმავე დღეს დღეს დიპლომებით დაჯი­ლ­დო­ვ­დნენ განათლების ფაკულტეტის გოგონათა ვო­კა-ლური ანსამბლის წევრები, მასწავლებლის განათლებისა და ინკლუზიური განათლების საბაკალავრო პროგრამის, ასევე მასწავლებლის მომზადების 60 კრედიტიანი დამატებითი (minor) პროგრამის სტუდენტები: ნათია ბოკუჩავა, ელენე მაჩალაძე, სოფო კუჭაშვილი, ნათია ჭიჭიკოშვილი, ხატია გოცაძე, მარიამ გორგაძე, ლონდა ჭკუასელი,  ანი თათულაშვილი,  მარიამ არაბიძე, დარეჯან ირემაშვილი, ნინო წიკლაური  და ნინო ჯიმშიტაშვილი.

კონფერენციის პროგრამა იხილეთ აქ: